piątek, 9 grudnia 2016

Sernik Z Jogurtów Greckich

Jest przepyszny, chociaż taki oszukany sernik to go uwielbiam i kochać nigdy nie przestanę ;)


















Składniki na formę 23x23 cm

2 jogurty greckie po 400 ml
5 jajek
2 budynie waniliowe bez cukru
3/4 szkl cukru + 1 łyżka cukru waniliowego
paczka okrągłych biszkoptów
1/2 szkl oleju rzepakowego

Polewa Czekoladową
100 gr czekolady deserowej
130 ml śmietanki 30 %





1. Oddzielamy żółtka od białek. Z białek ubijamy sztywną pianę, która utrwalamy cukrem.

2. Tymi samymi ubijakami ( od miksera - nie musimy myć ) ubijamy żółtka.

3. Do ubitych żółtek dodajemy olej, jogurty i budynie. Mieszamy wszystko na najwolniejszych obrotach.
4. Na sam koniec dodajemy ubita pianę.

Dno foremki wykładamy biszkoptami i wylewamy na nią masę.
Pieczemy w 180 stopniach przez około 50-60 min.

Po upieczeniu  i wystudzeniu sernika ,szykujemy polewę.
W rondelku zagotowujemy kremówkę, odstawiamy ja z ognia i dodajemy do niej połamaną czekoladę, mieszamy do rozpuszczenia. Studzimy i wylewamy na ciasto.




35 komentarzy:

  1. Bardzo smakowicie wygląda ten sernik. Na pewno wypróbuje. Dziękuje za przepis i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekłam taki sernik i bardzo nam smakował:D

      Usuń
    2. Proszę wypróbować bo jest rewelacyjny :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię to ciasto:)Twój sernik wygląda idealnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie idę piec podobny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo to udanych wypieków życzę :D

      Usuń
  4. Masz rację, takie ciacho jest po prostu pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D...i można jeść i jeść ;) :D

      Usuń
  5. Ostatnio często się spotykam z takim "oszukanym" sernikiem i zaczynam mieć ochotę go wypróbować, bo wygląda bardzo smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj namawiam i to bardzo mocno ;)

      Usuń
  6. Ja tez chyba w koncu upieke ale wyglada��..

    OdpowiedzUsuń
  7. właśnie włożyłam do pieca.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy można użyć jogurty greckiego z
    0% tluszczu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze nie wiem, można spróbować a na wszelki wypadek dodać jeszcze z 1 łyżkę budyniu lub mąki ziemniaczanej :)

      Usuń
  9. sernika bez sera jeszcze nie robiłam. Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam go serdecznie bo jest leciutki i pyszny :)

      Usuń
  10. Bardzo fajny sernik, wygląda na super lekki i puszysty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie taki jest :) Rozpływa się w ustach ;)

      Usuń
  11. Sernik w piekarniku :) jednak to nie porcje na taką małą blaszkę, zrobiłam w takiej 30x25 z myślą, że wyjdzie niski a masy starczyło na jeszcze jedną formę :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze powiem że raz zdarzyło mi się że sernik prawie się nie zmieścił w foremce, ale to było tylko raz. Może to zależy od piany, jajek że masa się bardzo zwiększa, aż za nadto :)

      Usuń
  12. Jadłyśmy podobny i baardzo nam smakował mimo, że szalejemy za strukturą twarogu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W smaku jest rewelacyjny no ale serniki z twarogu to inna liga ;)

      Usuń
    2. Hej czy po upieczeniu wyjmujecie z formy aby wylać polewą,, nie rozleci się??? Proszę odpowiedzieć

      Usuń
    3. Po upieczeniu, jak ostygnie parę godzin, jeśli to tortownica to zdejmuje obręcz, jeśli normalna blaszko to nie ruszam ciasta :)

      Usuń
  13. Czy można zastąpić spod herbatnikami?

    OdpowiedzUsuń
  14. A mi ładnie wyrosło a potem opadł ciasto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak często mi się robi i nie mam na to rady 😑

      Usuń
  15. Pyszny !!!! ale strasznie opadł :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.